Friday, November 13, 2009

Dadih Durian

Hari nie mYa bosan sgt x tau nak wat apa,kebetulan pulak semalam masa jalan²dekat mydin cari barang keperluan sikit pastu beli la sekali tepung tuk wat dadih nie ekeke,saje jerk aceh konon² nak try la wat.So tadi cuba la menyemakkan dapur tuk wat dadih nie ahahaha walaupun barang² tuk wat dadih nie xde la serumit mana n x banyak pun bahan² kena guna,tpi dapur tu mcm dah nak wat kenduri je sepah dia hahahaha....baru mYa tau banyak upanya perisa dadih nie,mYa amik perisa durian..erm ok la rase dia saja nak cuba perisa yg xpernah makan..sebelom nie kalau g pasar malam asyik beli perisa jagung n cekelet jerk.Jadi ini lah dia hasilnya hahaha comei x??? comei kan,rase x tau la lagi sedap ke tidak muahaha
takut lak nak makan.Ni la wat pertama kali mYa buat menda² macam nie...tu maknanya mmg mYa tahap kebosanan la tu...sebenarnya x susah gak ess nak wat menda² camgini..mYa amik masa 15 minit je tuk wat dadih nie..waaaaa penuh lam peti sejuk...so sapa nak cuba wat tu sila² lah yer...senang sesangat,nie mYa de tulis cara² tuk wat dadih nie........



Cara - cara

*Didihkan 3000ml air,100gm gula dan 1 tin susu cair
*Padamkan api.Campurkan kandungan dadih.Kacau selama 5 minit
*Masukkan gula buah buahan kacau hingga rata
*Tuangkan ke dalam acuan
*Bekukan di dalam peti sejuk

Dah siap muahaha hiasan tu x termasuk yerk pandai² la kowang nak wat camner
tu mYa saja suka² menambah ekekeke ( ntah pepe ntah ) nasib mama xde,klu x sure
kena komplen banyak cayalah......

2 comments:

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. said...

da pandai masak eii:P

mYa C|-|0m3L said...

ekeke nak kata pandai tu idak ler cayam...saja cuba² hahaha
dh bosan sgt nie la jadinyer
hikhikhik.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...